سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه از اهل دانش باشد کسی که در مسیرآخرت رو به دنیا دارد و چیزی را که به وی زیان می رساند، از آنچه به وی سود می بخشد بیشتر دوست دارد . [عیسی علیه السلام]

 
کانون دختران اندیشه

i مایکل کوک و امر به معروف

چهارشنبه 86/2/26 ساعت 5:48 عصر

 

آقای مایکل کوک نویسنده نام آور آمریکایی و برنده بهترین آثار سال در زمینه علوم انسانی، کتاب«امر به معروف و نهی از منکر» را به جاپ رسانده و روانه بازار کرده است.ظاهراً این اولین تحقیق و تألیف یک دانشمند غربی در زمینه یکی از احکام اجرایی اسلام می باشد.

انگیزه این تحقیق و تألیف بسیار شنیدنی و عبرت زاست. او در مقدمه کتاب یاد آور می شود که بنا به گزارش منتشره پلیس_ در روزنامه نیویورک تایمز _در شامگاه 22 سپتامبر 1988م در ایستگاه قطار شهری شیکاگو، در حضور جمعی از مردم، زنی مورد تجاوز قرار می گیرد و به جز یک نفر _ آن هم پس از تمام شدن ماجرای تجاوز _هیچ کس برای کمک به قربانی از جای خود حرکت نمی کند با اینکه این تجاوز در ساعت های پر رفت و آمد انجام شده وزن مورد تجاوز فریاد زنان کمک طلبیده و جندین نفر به آن صحنه می نگریسته اند.

بنا به گزارش پلیس، متجاوز جلوی چشم دیگران به آن زن تجاوز می کند و حتی در حین تجاوز به قربانی دستور لبخند زدن می دهد و قربانی نیز به اجبار لبخند می زند. در این بین از حاضران تنها یک نفر پس از فریادهای مکرر زن مورد تجاوز، به خیابان می رود، جلوی ماشین پلیس را می کیرد و از آنان می خواهد برای دستگیری متجاوز اقدام کنند.

این گزارش پلیس آقای مایکل کوک را به این فکر می اندازد که چرا در نظام غرب افراد طوری تربیت شده اند که هیچ واکنشی در برابر جنین جنایتی از خود نشان نمی دهند و تحقیق بیشتر به او می نمایاند که تنها در نظام حقوقی اسلام با وضع قانون« امر به معروف و نهی از منکر» زمینه مداخلع دیگران در برابر انحرافات، تجاوزات و ستمگری ها فراهم شده است.  

بر گرفته شده از ماهنامه «پیام زن» شماره سوم   


نوشته شده توسط: کانون دختران اندیشه

نوشته های دیگران ()


i ْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

 عمر-به مناسبت سال نو
[عناوین آرشیوشده]


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
12416

:: بازدیدهای امروز::
0


:: بازدیدهای دیروز::
1


:: درباره خودم ::

کانون دختران اندیشه

:: لینک به وبلاگ ::

کانون دختران اندیشه

:: پیوندهای روزانه ::

موعود شایسته [97]
[آرشیو(1)]

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من ::

یازهرا
موعود شایسته
آفتاب
طالب یار

:: لوگوی دوستان من ::


:: آرشیو ::

حقوق زن
اهل دل
پاییز 1386
تابستان 1386

:: خبرنامه ::