سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد [امام علی علیه السلام]

 
کانون دختران اندیشه

i پیام آور بزرگوار ما

شنبه 86/2/29 ساعت 4:14 عصر

 

نقل کرده اند عرب بیابانگردی_ که از تمدن و شهرنشینی و آداب معاشرت چیزی نمی دانست_ با همان خشونت صحراگردی خود به مدینه آمد و خدمت پیامبر رسید در حالی که آن حضرت در میان اصحاب بودند، از ایشان چیزی خواست که پیامبر (ص) هم به او کمکی کردندو مثلاً پول و غذا و لباس به او دادند و از او پرسیدند: حالا خوب شد راضی هستی؟ مرد با توجه به خشونت صحراگردی خود و صراحت و بی تعارفی که این گونه افراد دارند چون محبت پیامبر (ص) را کافی نمی دانست گفت: نه هیچ کاری انجام ندادی و هیچ محبتی نکردی و اصلاً این چیزی نبود که تو به من دادی!

طبعاً این گونه برخورد خشن نسبت به پیامبر، اصحاب را ناخوشایند آمد و عصبانی شدند و افرادی خواستند با عصبانیت و خشم به او چیزی بگویند و عکس العمل نشان بدهندکه رسول خدا مانع شدند و خودشان به همراه آن اعرابی به منزل رفتند و در انجا چیزهای بیشتری به او دادند و عرب بیابانی در آنجا از حضرت اظهار رضایت کرد و به تقاضای پیامبر به جمع اصحاب بازگشت و در حضور همه آنان رضایت خود را اعلام کرد و رفت. رسول خدا(ص) بعد از رفتن او رو به اصحاب کرد و فرمود: مثل این اعرابی مثل آن شتری ست که از گله رمیده و سر به بیابان گذاشته و می رود و شما دوستان برای اینکه آن رابگیرید و بازگردانید، به سوی او هجوم می برید و این هجوم سما رمیدگی او را بیشتر و وحشتش را زیادتر و دستیابی بدان را دشوارتر می سازد. من نگذاشتم شما او را که رمیده بود، فراری تر دهید و با محبت و نوازش به دنبالش رفتم و او را به جمع خودمان باز گرداندم.
 


نوشته شده توسط: کانون دختران اندیشه

نوشته های دیگران ()

i مایکل کوک و امر به معروف

چهارشنبه 86/2/26 ساعت 5:48 عصر

 

آقای مایکل کوک نویسنده نام آور آمریکایی و برنده بهترین آثار سال در زمینه علوم انسانی، کتاب«امر به معروف و نهی از منکر» را به جاپ رسانده و روانه بازار کرده است.ظاهراً این اولین تحقیق و تألیف یک دانشمند غربی در زمینه یکی از احکام اجرایی اسلام می باشد.

انگیزه این تحقیق و تألیف بسیار شنیدنی و عبرت زاست. او در مقدمه کتاب یاد آور می شود که بنا به گزارش منتشره پلیس_ در روزنامه نیویورک تایمز _در شامگاه 22 سپتامبر 1988م در ایستگاه قطار شهری شیکاگو، در حضور جمعی از مردم، زنی مورد تجاوز قرار می گیرد و به جز یک نفر _ آن هم پس از تمام شدن ماجرای تجاوز _هیچ کس برای کمک به قربانی از جای خود حرکت نمی کند با اینکه این تجاوز در ساعت های پر رفت و آمد انجام شده وزن مورد تجاوز فریاد زنان کمک طلبیده و جندین نفر به آن صحنه می نگریسته اند.

بنا به گزارش پلیس، متجاوز جلوی چشم دیگران به آن زن تجاوز می کند و حتی در حین تجاوز به قربانی دستور لبخند زدن می دهد و قربانی نیز به اجبار لبخند می زند. در این بین از حاضران تنها یک نفر پس از فریادهای مکرر زن مورد تجاوز، به خیابان می رود، جلوی ماشین پلیس را می کیرد و از آنان می خواهد برای دستگیری متجاوز اقدام کنند.

این گزارش پلیس آقای مایکل کوک را به این فکر می اندازد که چرا در نظام غرب افراد طوری تربیت شده اند که هیچ واکنشی در برابر جنین جنایتی از خود نشان نمی دهند و تحقیق بیشتر به او می نمایاند که تنها در نظام حقوقی اسلام با وضع قانون« امر به معروف و نهی از منکر» زمینه مداخلع دیگران در برابر انحرافات، تجاوزات و ستمگری ها فراهم شده است.  

بر گرفته شده از ماهنامه «پیام زن» شماره سوم   


نوشته شده توسط: کانون دختران اندیشه

نوشته های دیگران ()


i ْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

 عمر-به مناسبت سال نو
[عناوین آرشیوشده]


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
12395

:: بازدیدهای امروز::
0


:: بازدیدهای دیروز::
5


:: درباره خودم ::

کانون دختران اندیشه

:: لینک به وبلاگ ::

کانون دختران اندیشه

:: پیوندهای روزانه ::

موعود شایسته [97]
[آرشیو(1)]

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من ::

یازهرا
موعود شایسته
آفتاب
طالب یار

:: لوگوی دوستان من ::


:: آرشیو ::

حقوق زن
اهل دل
پاییز 1386
تابستان 1386

:: خبرنامه ::